✔မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ✔
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ Facebook
Page မ်ားကို အသံုးျပဳမႈမ်ားျပားေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ေတြကလည္း Facebook Profile
ကို အသံုးျပဳေနၾကတုန္းပါပဲ။ Social Media Marketing အတြက္ Facebook Page
တည္ေထာင္ျခင္းဟာ Profile ထက္ အက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း
Facebook Page ရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိၾကေသးသူမ်ားစြာ
ရွိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ Facebook Page ဟာ Profile ထက္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားကို
မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
Facebook Profile ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား
Facebook Profile မ်ားဟာ သင့္ရဲ႕ မိသားစုမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔
ဆက္သြယ္ၿပီး ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ဗီဒီယိုမ်ား၊ လင့္မ်ားကို မွ်ေ၀ဖို႔နဲ႔ Brands ,
Celebrities မ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖုိ႔ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook
ကုမၸဏီကလည္း Profile မ်ားကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက
အသံုးျပဳရေအာင္ ရည္ရြယ္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
Facebook ရဲ႕ Statement of Rights and Responsibilities အရ ပုဂၢလိကအတြက္
မဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ Profile ကို အသံုးျပဳျခင္းဟာ သူ႔ရဲ႕
စည္းကမ္းကို တိုက္ရိုက္ ခ်ိဳးေဖာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရိုဖိုင္ကို
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အသံုးျပဳရင္ ကုမၸဏီက သင့္ရဲ႕ ပရိုဖိုင္ကို
ဖ်က္သိမ္းခြင့္ေတာင္ ရွိပါတယ္။
Facebook Page ရဲ႕ အားသာခ်က္မ်ား
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ Facebook Page မ်ားဟာ အေကာင္းဆံုးဆိုတာ ရွင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားကို ေအာက္မွာ ဆက္ဖတ္ပါ။
၁။ Pages မ်ားဟာ Public ျဖစ္ၿပီး လြယ္ကူစြာ Share လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
သင့္ရဲ႕ Page မွ ပို႔စ္တစ္ခုကို လူေတြက Like, Share, Comment ျပဳလုပ္ရင္
သူတို႔ရဲ႕ Personal Profile ( Timeline ) နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႕ Newsfeeds
မ်ားမွာ အဲဒီပို႔စ္ကို ျပသေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သင့္ရဲ႕ Page ကို
Like ျပဳလုပ္ထားျခင္း မရွိသူမ်ားသာမက Like ျပဳလုပ္ထားတဲ့ သူမ်ားက သင့္ရဲ႕
Page နဲ႔ ပို႔စ္မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
၂။ အေရာင္းျမွင့္တင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ က်က် Content မ်ားကို ျပသႏုိင္ျခင္း။
သင့္ရဲ႕ Page မွာ Tabs မ်ားနဲ႔ အျခား Apps မ်ားကို ထည့္သြင္းျခင္းျဖင့္
Promotion မ်ားကို စနစ္တက်ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ Page မွာ
ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကံစမ္းမဲမ်ားကို ျပဳလုပ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ၿပီး
ပရိုဖိုင္မ်ားမွာေတာ့ ဒီလို ျပဳလုပ္ဖို႔ Facebook က ခြင့္မျပဳပါဘူး။
၃။ Fans မ်ားရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္ျခင္း။
Facebook က သင့္ရဲ႕ Page မွာ ဘယ္လို Content အမ်ိဳးအစားမ်ားဟာ
လူစိတ္၀င္စားမႈအမ်ားဆံုးလဲဆိုတာကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္တဲ့ Facebook
Insights ဆိုတဲ့ Tool ကို ျပဳလုပ္ေပးထားပါတယ္။ သင့္ပို႔စ္မ်ားရဲ႕ Organic
Reach , Paid Reach မ်ားကို ခြဲျခားျပသေပးႏုိိင္ပါတယ္။ ပို႔စ္တစ္ခုကို
Like, Share, Comment လုပ္တဲ့ Engagement ကိုလည္း ျပသေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သင့္ရဲ႕ Fans ေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အြန္လိုင္းေပၚ အမ်ားဆံုးေရာက္ရွိလဲဆိုတဲ့
သတင္းအခ်က္အလက္ကိုလည္း သိႏုိင္ပါတယ္။
၄။ Profiles မ်ားအတြက္ Friends ငါးေထာင္သာ ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။
သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို Personal Profile ကေန
အေရာင္းျမွင့္တင္ခ်င္ရင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြရွိေနပါတယ္။ Facebook က Profile
ေတြအတြက္ သူငယ္ခ်င္းအေရအတြက္ကို ငါးေထာင္သာ ထားရွိခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ Page
ေတြမွာေတာ့ Fan အေရအတြက္ အကန္႔အသတ္မရွိပါဘူး။
၅။ ေၾကာ္ညာႏုိင္ျခင္း။
Page တစ္ခုေထာင္ထားရင္ ထုတ္ကုန္နဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို လူမ်ားစြာ
သိရွိေအာင္ ေၾကာ္ညာႏုိင္ပါတယ္။ Profile အတြက္ေတာ့ ဒီအခြင့္အေရး မရွိပါဘူး။
ေၾကာ္ညာတဲ့ ေနရာမွာလည္း အသက္အရြယ္၊ လိင္အမ်ိဳးအစား၊ တည္ေနရာ၊
စိတ္၀င္စားမႈတို႔အလိုက္ မိမိကုန္ပစၥည္းကို ႏွစ္သက္မယ့္ လူမ်ားကို Target
ထားၿပီး ေၾကာ္ညာႏုိင္တာက အလြန္ထိေရာက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၿပိဳင္ဖက္မ်ားရဲ႕
ေဖာက္သည္မ်ားကို ပစ္မွတ္ထားၿပီး စြဲေဆာင္ႏုိင္တာက ေစ်းကြက္ျမွင့္တင္ေရးမွာ
အဓိက က်လွပါတယ္။
၆။ Schedule ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္း။
Facebook Insights မွာ ေဖာက္သည္မ်ား အြန္လိုင္းေပၚမွာ အမ်ားဆံုး
ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ ေန႔ရက္ေတြကို သိရွိႏုိင္တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ
ပုိ႔စ္ေတြကို Schedule လုပ္ၿပီး တင္ႏုိင္ရင္ Organic Reach ျဖစ္မႈႏႈန္း
ျမင့္မားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို Schedule လုပ္ဖို႔အတြက္ Page ေတြမွာသာ
ျပဳလုပ္ႏုိင္ၿပီး ပရိုဖိုင္ေတြမွာေတာ့ Third-Party Tool တစ္ခုကိုိ
အသံုုးျပဳရမွာပါ။
၇။ Facebook Places ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏို္င္ျခင္း။
သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း Page ကို Facebook Places နဲ႔
ခ်ိတ္ဆက္ထားႏိုင္ပါတယ္။ ရလဒ္အားျဖင့္ သင့္္ရဲ႕ စားေသာက္ဆိုင္၊
အေရာင္းဆိုင္ကို လူေတြ လာေရာက္ၾကတဲ့အခါမွာ Check In ျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္
သူတို႔ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက သင့္ရဲ႕ စားေသာက္ဆိုင္၊ အေရာင္းဆိုင္ကို
ပိုမိုသိရွိလာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၈။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ျပသႏုိင္ျခင္း။
Business Page တစ္ခု တည္ေထာင္ထားရင္ Category, Mission Statement,
Products, Awards, Founded စတဲ့ သင့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေရးသားထားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ စားသံုးသူေတြက
သင့္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။
၉။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား ပါရွိျခင္း။
Page အေနနဲ႔ ပို႔စ္တစ္ခုတင္ရင္ အဲဒီပို႔စ္ကို ပစ္မွတ္ထားခ်င္တဲ့
ေဖာက္သည္မ်ားကို Gender, Relationship Status, Education Level, Age,
Location, Language, Interests, Post End Date စသျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒီပို႔စ္ကို ႏွစ္သက္ႏုိင္တဲ့ လူမ်ားကို ပစ္မွတ္ထားျခင္းျဖင့္
Engagement တက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၀။ Admin Roles မ်ား သတ္မွတ္ႏုိင္ျခင္း။
Page ေတြအတြက္ Admin Roles မ်ား သတ္မွတ္ႏုိင္ျခင္းက အက်ိဳးရွိေစပါတယ္။
သင့္ Page ကို ကိုင္တြယ္တဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ားစြာ ရွိတယ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ
တာ၀န္အလိုက္ Admin Roles မ်ား သတ္မွတ္ထားႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သင့္ရဲ႕
Page ဟာ ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆင္ေျပၾကပါေစ၊ၾကိဳးစားလ်က္
sai kyaw zin myint(ဟိန္းစတားမိုဘိုင္း)
credit>> myanmardigitallife Journal
No comments:
Post a Comment